Obchodné podmienky

V zmysle ustanovenia § 273 odsek 1 zákona č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník) v platnom a účinnom znení (ďalej len„Obchodné podmienky“)

I. Všeobecné ustanovenia

Prevádzkovateľom objednávkového systému umiestneného na doméne skydivedubova.sk je
Predávajúci:
Aeroklub Dubová
Dubová 539
900 90  Dubová
IČO: 53 728 131
DIČ: 2121711108
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4510 3032
e-mail: info@akdubova.sk
tel.: +421 948 366 700

  1. Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá je odberateľom služieb od Predávajúceho prostredníctvom internetového objednávkového systému na doméne skydivedubova.sk (ďalej aj „Objednávkový systém“) a ktorá vyplnila elektronickú Objednávku a elektronicky ju odoslala za účelom objednania služby (ďalej len „Kupujúci“).
  2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá si neobjednáva služby ponúkané prostredníctvom Objednávkového systému na účel jeho ďalšieho predaja iným osobám, alebo fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu zamestnania či povolania (ďalej len „Spotrebiteľ“).
  3. Obchodné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim založené objednávkou v tomto Objednávkovom systéme podľa bodu 4 Obchodných podmienok, sa riadia týmito Obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe zmluvné strany záväzné.
  4. Elektronickou objednávkou (ďalej aj ako „Objednávka“) sa rozumie elektronický formulár nachádzajúci sa na webstránke Objednávkového systému odosielaný Kupujúcim elektronicky za účelom objednania služby, ktorý okrem iného obsahuje informácie o Kupujúcom v rozsahu adresa elektronickej pošty, meno a telefónne číslo ako aj informácie pre vystavenie darčekového poukazu v rozsahu meno príjemcu.
  5. Službami, ktoré poskytuje Predávajúci sa rozumejú lety so zdieľanými nákladmi, tandemové zoskoky padákom a samostatné zoskoky padákom.
  6. Služby poskytuje priamo Predávajúci – Aeroklub Dubová, ktorý je oprávnený na vykonávanie Služieb v zmysle príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky.

II. Objednávka

  1. Podmienkou platnosti elektronickej Objednávky je vyplnenie formulára údajmi, t. j. pravdivé a úplné vyplnenie požadovaných osobných údajov, a to e-mailovej adresy, mena, telefónneho čísla a mena príjemcu na účel vystavenia darčekového poukazu. Ak nebude Objednávka obsahovať náležitosti uvedené v predchádzajúcej vete, považuje sa za neúplnú, resp. neurčitú.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť Objednávku aj bez udania dôvodu kedykoľvek pred tým ako bola Objednávka alebo jej časť realizovaná a tiež v prípade, ak:
    • Objednávku nie je možné záväzne potvrdiť (napr. nemožnosť odoslať odpoveď na e-mailovú adresu, ktorá bola Kupujúcim uvedená v Objednávke); alebo
    • Kupujúci nereaguje na prípadnú výzvu Predávajúceho; alebo
    • Objednávka je neúplná alebo neurčitá; alebo
    • nebolo možné potvrdiť Objednávku; alebo
    • Predávajúci nevie zabezpečiť Službu objednanú Kupujúcim.
  3. Objednávku Kupujúci dokončí kliknutím na tlačidlo „Odoslať“. Pred dokončením objednávky je Kupujúci povinný oboznámiť sa s týmito Obchodnými podmienkami.
  4. Odoslaním Objednávky Kupujúcim sa táto považuje za záväznú.
  5. Objednávkový systém vygeneruje a odošle Kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky spolu s darčekovým poukazom na Službu zakúpenú Kupujúcim (ďalej aj ako „Poukaz“ alebo aj „Voucher“). Doručením e-mailu Predávajúceho na e-mailovú adresu Kupujúceho o tom, že Predávajúci obdržal Objednávku, sa Objednávka považuje za prijatú, čím vzniká kúpna zmluva uzatvorená na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
  6. Storno Objednávky:
    • Kupujúci môže stornovať Objednávku aj bez udania dôvodu kedykoľvek pred tým, ako bola Objednaná služba zrealizovaná.
    • Objednávku je možné zrušiť e-mailom na adrese: info@akdubova.sk, pričom je potrebné v predmete e-mailu uviesť „Storno objednávky“.

III. Cena

  1. Cena Služieb je uvedená na webstránke Objednávkového systému.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostrannej zmeny cien Služieb. Konečná cena pre Kupujúceho je uvedená v potvrdení Objednávky.
  3. Predávajúci môže poskytnúť na ponúkané Služby zľavy, ktoré budú uvedené na internetovej stránke Objednávkového systému Predávajúceho.

IV. Možnosti platby za Služby

  1. Predávajúci akceptuje platbu za Služby buď platobnou kartou, bankovým prevodom alebo v hotovosti, pred realizáciou objednávky.

V. Dodacie podmienky a prevzatie Poukazu

  1. Predávajúci zasiela Poukaz Kupujúcemu bezprostredne po dokončení objednávky, automaticky generovaným e-mailom prostredníctvom Objednávkového systému, na adresu, ktorú zadal v Objednávke.

VI. Uplatňovanie Poukazu

  1. Na využitie Služby, ktorú si Kupujúci objednal v Objednávkovom systéme je potrebné uplatniť Poukaz, ktorý Kupujúci obdržal.
  2. Poukaz obsahuje nasledujúce údaje:
    1. popis Služby, ktorú si Kupujúci objednal,
    2. dobu platnosti Poukazu,
    3. číslo / kód Poukazu,
    4. meno príjemcu.
  3. Poukaz je možné uplatniť iba jeden krát. Poukaz je prevoditeľný na tretiu osobu.
  4. Doba platnosti Poukazu je obmedzená a Poukaz možno uplatniť najneskôr v posledný deň tejto lehoty.
  5. Pre uplatnenie Poukazu je potrebné si zarezervovať termín u Predávajúceho. Zmenu zarezervovaného termínu je potrebné oznámiť predávajúcemu najneskôr 3 dni pred realizáciou Služby, v opačnom prípade sa Poukaz bude považovať za uplatnený a náhradný termín nebude možné poskytnúť.
  6. Predávajúci má právo v prípade nepriaznivého počasia, alebo iných objektívnych skutočností, ktoré by mohli spôsobiť prípadnú škodu na majetku, alebo na zdraví zrušiť zarezervovaný termín a po dohode poskytnúť nový termín.
  7. Predávajúci môže odmietnuť poukaz v prípade že:
    1. bol predložený po dobe platnosti,
    2. bol už raz využitý,
    3. bol neplatný z dôvodu odstúpenia od Objednávky
    4. poskytnutie Služby by bolo v rozpore s platnými právnymi predpismi.

VII. Reklamácia

  1. Predávajúci zodpovedá za to, že Poukaz obsahuje všetky náležitosti, tak ako je uvedené v Objednávkovom systéme a že Kupujúcemu bude dodaný objednaný Poukaz.
  2. V prípade, ak Kupujúci pri prevzatí Poukazu zistí vady, je povinný:
    • oznámiť jednotlivé vady Poukazu Predávajúcemu do 2 pracovných dní odo dňa prevzatia Poukazu, telefonicky na telefónne číslo +421 948 366 700 alebo e-mailom na adresu info@akdubova.sk
    • každý jeden prípad reklamácie bude Predávajúcim posudzovaný osobitne.
  3. Predávajúci vybaví reklamáciu bezodkladne, resp. najneskôr v lehote 30 kalendárnych dní odo dňa obdržania reklamovaného Poukazu.
  4. V prípade ak Kupujúci chce reklamovať poskytnutú Službu, je potrebné takúto reklamáciu oznámiť Predávajúcemu osobne a to e-mailom na adresu info@akdubova.sk resp. telefonicky na telefónne číslo +421 948 366 700. V e-maili môže Kupujúci navrhnúť aj spôsob vybavenia reklamácie.
  5. Predávajúci je povinný postupovať pri vybavovaní reklamácie v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) a vybaviť takúto reklamáciu najneskôr do 30 dní.

VIII. Vrátenie Poukazu / Odstúpenie od zmluvy

  1. Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy do štrnástich dní odo dňa prevzatia Poukazu.
  2. Okamih prevzatia Poukazu sa spravuje ustanovením § 7 odsek 4 Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  3. Odstúpením Kupujúceho od kúpnej zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. V takomto prípade Predávajúci vráti Kupujúcemu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za Poukaz, ktorú Kupujúci uhradil, a to prevodom na bankový účet Kupujúceho.
  4. Ak sa Kupujúci rozhodne odstúpiť od kúpnej zmluvy, Kupujúci kontaktuje Predávajúceho s uvedením čísla / kódu Poukazu, mena a dátumu objednania alebo prijatia Objednávky.
  5. Podmienkou pre odstúpenie od kúpnej zmluvy je, že Služba nesmie byť využitá, v prípade ak Služba uvedená na Poukaze bola poskytnutá Predávajúcim, Kupujúci vyhlasuje, že bol poučený o tom, že už nemá možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  6. Predávajúci nie je povinný akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy Kupujúcim ak Poukaz bol uplatnený treťou osobou.

IX. Rozhodné právo, právomoc súdu a alternatívne riešenie sporov

  1. Predávajúci a Kupujúci sa zaväzujú, že všetky spory, ktoré vzniknú z ich právneho vzťahu, budú riešiť vzájomnými zmierlivými rokovaniami, aby tak predišli možným súdnym sporom. Ak mimosúdnymi rokovaniami Predávajúci a Kupujúci nedospejú k zmieru, budú svoje spory riešiť pred príslušným súdom Slovenskej republiky.
  2. Právne vzťahy Zmluvou alebo Obchodnými podmienkami výslovne neupravené sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky v platnom a účinnom znení.
  3. Alternatívne riešenie sporov:
    • Účelom tohto ustanovenia Obchodných podmienok je informovať Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom.
    • Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom. Spotrebiteľ môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
    • Orgánom alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť.
    • Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
    • Spotrebiteľ môže taktiež podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom Európskej platformy alternatívneho riešenia sporov RSO podľa čl. 14 odsek 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18.06.2013).

X. Záverečné ustanovenia

  1. Obchodný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim v celom svojom rozsahu podlieha režimu týchto Obchodných podmienok, právnemu poriadku Slovenskej republiky, najmä ustanoveniam zákona č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník) v znení neskorších predpisov a to aj v prípade, že Kupujúci je štátnym príslušníkom inej krajiny ako Slovenská republika. V prípade, že účastníkom právneho vzťahu je Spotrebiteľ, vzťahujú sa na tento právny vzťah aj príslušné ustanovenia zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z., zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov, a zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov, a to aj v prípade, že Kupujúci je štátnym príslušníkom inej krajiny ako Slovenská republika.
  2. Ak bude niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné, ostatné ustanovenia Obchodných podmienok ostávajú v platnosti a účinnosti.
  3. Orgánom dozoru nad dodržiavaním povinností Predávajúceho je Slovenská obchodná inšpekcia podľa zákona Slovenskej národnej rady č. 71/1986 Zb. o Slovenskej obchodnej inšpekcii.
  4. Všetky písomnosti a iné zásielky, ktoré Kupujúci bude doručovať Predávajúcemu, je Kupujúci povinný doručiť osobne alebo doporučene prostredníctvom pošty, kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom elektronickej pošty na adresu Predávajúceho uvedenú na webstránke Predávajúceho, pokiaľ v týchto Obchodných podmienkach nie je uvedené inak.
  5. Kúpna zmluva uzatvorená na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa spravuje týmito Obchodnými podmienkami Predávajúceho. Obchodné podmienky sa pre Kupujúceho stávajú účinnými a záväznými objednaním Služby ponúkanej Predávajúcim.
  6. Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s Obchodnými podmienkami Predávajúceho, ktoré sú k dispozícii na webových stránkach Objednávkového systému Predávajúceho, týmto Obchodným podmienkam rozumie, súhlasí s nimi a zaväzuje sa nimi riadiť.
  7. Predávajúci má právo kedykoľvek jednostranne zmeniť alebo doplniť tieto Obchodné podmienky Predávajúceho. Zmenené a doplnené Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom uverejnenia na webstránke Objednávkového systému.
  8. Obchodné podmienky boli vypracované Predávajúcim a sú platné a účinné od 01.01.2023.

Orgán dozoru na úseku ochrany spotrebiteľa

Dozor nad dodržiavaním povinností Predávajúceho vykonáva orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59
911 01  Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tn@soi.sk
tel.: 032/640 01 09