Obchodné podmienky
V zmysle ustanovenia § 273 odsek 1 zákona č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník) v platnom a účinnom znení (ďalej len„Obchodné podmienky“)
I. Všeobecné ustanovenia
Prevádzkovateľom objednávkového systému umiestneného na doméne skydivedubova.sk je
Predávajúci:
Aeroklub Dubová
Dubová 539
900 90 Dubová
IČO: 53 728 131
DIČ: 2121711108
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4510 3032
e-mail: info@akdubova.sk
tel.: +421 948 366 700
- Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá je odberateľom služieb od Predávajúceho prostredníctvom internetového objednávkového systému na doméne skydivedubova.sk (ďalej aj „Objednávkový systém“) a ktorá vyplnila elektronickú Objednávku a elektronicky ju odoslala za účelom objednania služby (ďalej len „Kupujúci“).
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá si neobjednáva služby ponúkané prostredníctvom Objednávkového systému na účel jeho ďalšieho predaja iným osobám, alebo fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu zamestnania či povolania (ďalej len „Spotrebiteľ“).
- Obchodné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim založené objednávkou v tomto Objednávkovom systéme podľa bodu 4 Obchodných podmienok, sa riadia týmito Obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe zmluvné strany záväzné.
- Elektronickou objednávkou (ďalej aj ako „Objednávka“) sa rozumie elektronický formulár nachádzajúci sa na webstránke Objednávkového systému odosielaný Kupujúcim elektronicky za účelom objednania služby, ktorý okrem iného obsahuje informácie o Kupujúcom v rozsahu adresa elektronickej pošty, meno a telefónne číslo ako aj informácie pre vystavenie darčekového poukazu v rozsahu meno príjemcu.
- Službami, ktoré poskytuje Predávajúci sa rozumejú lety so zdieľanými nákladmi, tandemové zoskoky padákom a samostatné zoskoky padákom.
- Služby poskytuje priamo Predávajúci – Aeroklub Dubová, ktorý je oprávnený na vykonávanie Služieb v zmysle príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky.
II. Objednávka
- Podmienkou platnosti elektronickej Objednávky je vyplnenie formulára údajmi, t. j. pravdivé a úplné vyplnenie požadovaných osobných údajov, a to e-mailovej adresy, mena, telefónneho čísla a mena príjemcu na účel vystavenia darčekového poukazu. Ak nebude Objednávka obsahovať náležitosti uvedené v predchádzajúcej vete, považuje sa za neúplnú, resp. neurčitú.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť Objednávku aj bez udania dôvodu kedykoľvek pred tým ako bola Objednávka alebo jej časť realizovaná a tiež v prípade, ak:
- Objednávku nie je možné záväzne potvrdiť (napr. nemožnosť odoslať odpoveď na e-mailovú adresu, ktorá bola Kupujúcim uvedená v Objednávke); alebo
- Kupujúci nereaguje na prípadnú výzvu Predávajúceho; alebo
- Objednávka je neúplná alebo neurčitá; alebo
- nebolo možné potvrdiť Objednávku; alebo
- Predávajúci nevie zabezpečiť Službu objednanú Kupujúcim.
- Objednávku Kupujúci dokončí kliknutím na tlačidlo „Odoslať“. Pred dokončením objednávky je Kupujúci povinný oboznámiť sa s týmito Obchodnými podmienkami.
- Odoslaním Objednávky Kupujúcim sa táto považuje za záväznú.
- Objednávkový systém vygeneruje a odošle Kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky spolu s darčekovým poukazom na Službu zakúpenú Kupujúcim (ďalej aj ako „Poukaz“ alebo aj „Voucher“). Doručením e-mailu Predávajúceho na e-mailovú adresu Kupujúceho o tom, že Predávajúci obdržal Objednávku, sa Objednávka považuje za prijatú, čím vzniká kúpna zmluva uzatvorená na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
- Storno Objednávky:
- Kupujúci môže stornovať Objednávku aj bez udania dôvodu kedykoľvek pred tým, ako bola Objednaná služba zrealizovaná.
- Objednávku je možné zrušiť e-mailom na adrese: info@akdubova.sk, pričom je potrebné v predmete e-mailu uviesť „Storno objednávky“.
III. Cena
- Cena Služieb je uvedená na webstránke Objednávkového systému.
- Predávajúci si vyhradzuje právo jednostrannej zmeny cien Služieb. Konečná cena pre Kupujúceho je uvedená v potvrdení Objednávky.
- Predávajúci môže poskytnúť na ponúkané Služby zľavy, ktoré budú uvedené na internetovej stránke Objednávkového systému Predávajúceho.
IV. Možnosti platby za Služby
- Predávajúci akceptuje platbu za Služby buď platobnou kartou, bankovým prevodom alebo v hotovosti, pred realizáciou objednávky.
V. Dodacie podmienky a prevzatie Poukazu
- Predávajúci zasiela Poukaz Kupujúcemu bezprostredne po dokončení objednávky, automaticky generovaným e-mailom prostredníctvom Objednávkového systému, na adresu, ktorú zadal v Objednávke.
VI. Uplatňovanie Poukazu
- Na využitie Služby, ktorú si Kupujúci objednal v Objednávkovom systéme je potrebné uplatniť Poukaz, ktorý Kupujúci obdržal.
- Poukaz obsahuje nasledujúce údaje:
- popis Služby, ktorú si Kupujúci objednal,
- dobu platnosti Poukazu,
- číslo / kód Poukazu,
- meno príjemcu.
- Poukaz je možné uplatniť iba jeden krát. Poukaz je prevoditeľný na tretiu osobu.
- Doba platnosti Poukazu je obmedzená a Poukaz možno uplatniť najneskôr v posledný deň tejto lehoty.
- Pre uplatnenie Poukazu je potrebné si zarezervovať termín u Predávajúceho. Zmenu zarezervovaného termínu je potrebné oznámiť predávajúcemu najneskôr 3 dni pred realizáciou Služby, v opačnom prípade sa Poukaz bude považovať za uplatnený a náhradný termín nebude možné poskytnúť.
- Predávajúci má právo v prípade nepriaznivého počasia, alebo iných objektívnych skutočností, ktoré by mohli spôsobiť prípadnú škodu na majetku, alebo na zdraví zrušiť zarezervovaný termín a po dohode poskytnúť nový termín.
- Predávajúci môže odmietnuť poukaz v prípade že:
- bol predložený po dobe platnosti,
- bol už raz využitý,
- bol neplatný z dôvodu odstúpenia od Objednávky
- poskytnutie Služby by bolo v rozpore s platnými právnymi predpismi.
VII. Reklamácia
- Predávajúci zodpovedá za to, že Poukaz obsahuje všetky náležitosti, tak ako je uvedené v Objednávkovom systéme a že Kupujúcemu bude dodaný objednaný Poukaz.
- V prípade, ak Kupujúci pri prevzatí Poukazu zistí vady, je povinný:
- oznámiť jednotlivé vady Poukazu Predávajúcemu do 2 pracovných dní odo dňa prevzatia Poukazu, telefonicky na telefónne číslo +421 948 366 700 alebo e-mailom na adresu info@akdubova.sk
- každý jeden prípad reklamácie bude Predávajúcim posudzovaný osobitne.
- Predávajúci vybaví reklamáciu bezodkladne, resp. najneskôr v lehote 30 kalendárnych dní odo dňa obdržania reklamovaného Poukazu.
- V prípade ak Kupujúci chce reklamovať poskytnutú Službu, je potrebné takúto reklamáciu oznámiť Predávajúcemu osobne a to e-mailom na adresu info@akdubova.sk resp. telefonicky na telefónne číslo +421 948 366 700. V e-maili môže Kupujúci navrhnúť aj spôsob vybavenia reklamácie.
- Predávajúci je povinný postupovať pri vybavovaní reklamácie v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) a vybaviť takúto reklamáciu najneskôr do 30 dní.
VIII. Vrátenie Poukazu / Odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy do štrnástich dní odo dňa prevzatia Poukazu.
- Okamih prevzatia Poukazu sa spravuje ustanovením § 7 odsek 4 Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Odstúpením Kupujúceho od kúpnej zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. V takomto prípade Predávajúci vráti Kupujúcemu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za Poukaz, ktorú Kupujúci uhradil, a to prevodom na bankový účet Kupujúceho.
- Ak sa Kupujúci rozhodne odstúpiť od kúpnej zmluvy, Kupujúci kontaktuje Predávajúceho s uvedením čísla / kódu Poukazu, mena a dátumu objednania alebo prijatia Objednávky.
- Podmienkou pre odstúpenie od kúpnej zmluvy je, že Služba nesmie byť využitá, v prípade ak Služba uvedená na Poukaze bola poskytnutá Predávajúcim, Kupujúci vyhlasuje, že bol poučený o tom, že už nemá možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Predávajúci nie je povinný akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy Kupujúcim ak Poukaz bol uplatnený treťou osobou.
IX. Rozhodné právo, právomoc súdu a alternatívne riešenie sporov
- Predávajúci a Kupujúci sa zaväzujú, že všetky spory, ktoré vzniknú z ich právneho vzťahu, budú riešiť vzájomnými zmierlivými rokovaniami, aby tak predišli možným súdnym sporom. Ak mimosúdnymi rokovaniami Predávajúci a Kupujúci nedospejú k zmieru, budú svoje spory riešiť pred príslušným súdom Slovenskej republiky.
- Právne vzťahy Zmluvou alebo Obchodnými podmienkami výslovne neupravené sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky v platnom a účinnom znení.
- Alternatívne riešenie sporov:
- Účelom tohto ustanovenia Obchodných podmienok je informovať Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom.
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom. Spotrebiteľ môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
- Orgánom alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť.
- Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
- Spotrebiteľ môže taktiež podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom Európskej platformy alternatívneho riešenia sporov RSO podľa čl. 14 odsek 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18.06.2013).
X. Záverečné ustanovenia
- Obchodný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim v celom svojom rozsahu podlieha režimu týchto Obchodných podmienok, právnemu poriadku Slovenskej republiky, najmä ustanoveniam zákona č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník) v znení neskorších predpisov a to aj v prípade, že Kupujúci je štátnym príslušníkom inej krajiny ako Slovenská republika. V prípade, že účastníkom právneho vzťahu je Spotrebiteľ, vzťahujú sa na tento právny vzťah aj príslušné ustanovenia zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z., zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov, a zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov, a to aj v prípade, že Kupujúci je štátnym príslušníkom inej krajiny ako Slovenská republika.
- Ak bude niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné, ostatné ustanovenia Obchodných podmienok ostávajú v platnosti a účinnosti.
- Orgánom dozoru nad dodržiavaním povinností Predávajúceho je Slovenská obchodná inšpekcia podľa zákona Slovenskej národnej rady č. 71/1986 Zb. o Slovenskej obchodnej inšpekcii.
- Všetky písomnosti a iné zásielky, ktoré Kupujúci bude doručovať Predávajúcemu, je Kupujúci povinný doručiť osobne alebo doporučene prostredníctvom pošty, kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom elektronickej pošty na adresu Predávajúceho uvedenú na webstránke Predávajúceho, pokiaľ v týchto Obchodných podmienkach nie je uvedené inak.
- Kúpna zmluva uzatvorená na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa spravuje týmito Obchodnými podmienkami Predávajúceho. Obchodné podmienky sa pre Kupujúceho stávajú účinnými a záväznými objednaním Služby ponúkanej Predávajúcim.
- Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s Obchodnými podmienkami Predávajúceho, ktoré sú k dispozícii na webových stránkach Objednávkového systému Predávajúceho, týmto Obchodným podmienkam rozumie, súhlasí s nimi a zaväzuje sa nimi riadiť.
- Predávajúci má právo kedykoľvek jednostranne zmeniť alebo doplniť tieto Obchodné podmienky Predávajúceho. Zmenené a doplnené Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom uverejnenia na webstránke Objednávkového systému.
- Obchodné podmienky boli vypracované Predávajúcim a sú platné a účinné od 01.01.2023.
Orgán dozoru na úseku ochrany spotrebiteľa
Dozor nad dodržiavaním povinností Predávajúceho vykonáva orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59
911 01 Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tn@soi.sk
tel.: 032/640 01 09
